Måndag

Mitt axel gör ont och min rygg sviker mig återigen, men inte är jag depp för det! Är på super humör såsom jag varit hela dagen, fråga mig inte varför eller hur det kommer sig men glad är jag.
Jag ska alldeles strax ta mig en dusch, sedan gosa ner mig i soffan med en stoooor skål vindruvor och zappa mellan alla olika kanaler. Har ingen hemma att "dela" tvn med, pga att dom är i Vara och kollar fotboll. Visst kan det vara extra skönt att få en ensam kväll utan att behöva vara social förutom med sig själv. Kanske man kan misstolka det, men tror ni ändå förstår min tanke.
Annars har dagen varit bra, och morgondagen lär bli lika bra. Fast det sista delprovet inom matten väntar imorgon bitti, kanske lite mer som ett bett i ett surt äpple än i ett sött. Men inte ska vi plågas av det inte, för efter skolan åker jag och mamma min till Vänersborg för att återigen kolla skor. Lär vara där nästan hela dagen/kvällen, och hoppas att mamma ordnar mitt kort. För jag har ungdomskonto Visa electron och underbart som det är kan man inte köpa mer än 1000 kronor i veckan. För då spärras kortet, det är ju jätte bra... Om man inte heter Mathilda Granlund och köper lite mer än vanligt vissa veckor men istället för att få hem sakerna måste man stå vid kassan och få samma frågor åter och åter igen:
- Är det säkert att du har pengar på kortet?
- Ja, det är helt säkert.
- Är du verkligen hundra på det? För det medges ej
- Jo jag ser det men jag vet att jag har pengar.
- Okej, Men testa att ta ut pengar och se om det funkar då.
- Visst...
Men............
Ta ut pengar funkar ju inte heller, så då måste man tillbaka till den affären och berätta vad det är. Inte det roligaste, kan ju inte direkt köpa mig två par skor eller ett par jeans någon vecka. Men slut diskuterat om det ämnet, för nu ska jag duscha och följa planen för kvällen.

Hörs imorgon skulle jag tro, pusselipuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0