På gång

Förtillfället sitter/halv ligger jag och kollar på bilderna ifrån hårddisken. Gick precis igenom vår, sommar och höst bilderna ifrån 2008. Jag saknar mitt hår, jag måste faktiskt erkänna det nu. Jag har länge trivits med min nuvarande hår, och funderat på att klippa det axellångt åter igen. Men banne mig, inte denna gången! Jag ska faktiskt ha mitt "långa" hår tillbaka, kan väl inte säga att det ä långt jämfört med vissa andras men jag kan inte ha längre än till mitten av brösten. Kanske jag är jävligt små men tveksamt, jag tror mer på att håret slutar växa efter en viss längd. Detsamma var det för mamma när hon var yngre och hade längre hår, så kanske det går i arv? Men i vilket fall ska jag låta det växa ut, funderar återigen på ljusa slingor men avstår nog från det också. Lägger nog istället i en stödpermanenting, jag kan knappt säga ordet utan att stamma så skratta inte allt för mycket åt om jag har stavat tokigt. Eller så kanske jag kör till med att permanenta såna lockar jag egentligen har, tyvärr brukar mitt hår bara sjunka ner i rötterna alltså på det översta håret så det ser ut som en elvisp endast hittat ner till det nedrepartiet av håret. Därför har min mamma kommit på idéen att istället permanenta det, så jag får mitt fria fall i håret och det blir såsom jag alltid försöker få det. Ibland kläcker allt en 43-åring ut riktigt bra saker!
Från hår till rum och tapet, var som sagt och kollade på tapeter och köpte/fick mig en rulle. Var mycket tveksam till beslutet när jag lämnade affären men mamma hade lovat mig att om det inte blev bra skulle vi göra om det igen. Men det blev faktiskt frågansvärt bra! Passade som smörkniven i smöret, helt perfekt med andra ord.
Därför sitter jag just nu med hårddisken i kopplad till datorn och rotar runt bland mina kort och ska äntligen försöka välja ut ett antal till rummet. Som jag faktiskt har försökt att göra i snart ett halvår, det kan man kalla snigelfart. Men nu har jag fått tummen ur och är snart klar med valen och ska då besöka Extrafilm.se. Varför förstår ni nog men för er som kan ha en hjärna som mig kan jag bara färska upp hjärncellerna och säga att jag ska beställa dessa bilder och sedan äntligen sätta upp dom på väggarna med svarta och silvriga ramar som "hjälp".
Borde nog fortsätta att kolla runt innan klockan börjar få racefart och jag måste inta sängen, dock har jag lov och kan sova när jag vill men det lever tyvärr en sengångare i mig. Ska dessutom ställa mig på knä och be min mamma eller pappa göra den efterlängtade chokladpuddingen som hamnade i vagnen förut när vi besökte affären. Eller ska jag kanske smälla i mig rostade och saltade chescew nötterna istället? Det blir ett svårt beslut, likaså som tapetvalet var för ett tag sedan.


kanske fjortisåret men håret var iaf en vid halvlång längd.

Har inga bilder från den nuvarande tiden, inga normala iaf. Denna är inte heller "normal" men fjortis är nog bättre än handikappad(inget illa emot det).


Ha en fortsatt bra kväll, kanske slänger in bild ifrån rummet frammåt veckan!
Puss puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde ha långt, men du passar i båda också :)

2009-02-20 @ 19:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0