Leka med elden

I en tid som denna har jag nyss kommit på varför barn inte ska leka med elden! Jag har bränt mig på brasan när jag skulle lägga in mer ved så mitt finger bultar och är rött, sedan för ungefär två minuter sedan började jag så klart leka med alla ljus jag har tänt här i köket. Med plast ifrån min polkagris började jag smälte det som sedan började brinna, som jag sedan försökte blåsa men släckte istället tre ljus och gjorde så att lite av elden for ner på bordsunderlägget. Med en liten dos utav panik fick jag släckt det och sitter återigen nersjunken på stolen och lyssnar på julmusik. När jag väl har jul i tankarna kom jag på att, vart tog de där géle ljusen vägen? Jag hade alltid ett rött sånt ljus i skolan, men nu på säkert två år har jag inte sett ett ända. Kanske har man växt ifrån det? Eller tillverkas dom bara inte längre? Jaja, nog talat om ljus. Min dag har som sagt spenderats på Fridagymnasiet. Började med en uppstigning vid halv sju, det konstiga var att jag var pigg! När jag la mig igår trodde jag att Karin skulle fått släpa mig upp från sängen men ack ack. Det blev nästan tvärt om. Vi gjorde oss iordning och sedan åt vi frukost till julkalandern. Fy fan vad dålig den var. Inte för att jag brukar se den men man måste ju se något avsnitt i vilket fall. Detta må vara det första och det sista. Dagen som studiebesök blev till att vara med på Samhäll A, som han då ska spara mitt arbete som dock Amanda och Karin skrev haha. Dagen fortsatte med filosofi, lunch, religion och sist men inte minst matte c. Som jag tror att jag somna på, kanske endast var någon minut men sjutton vad trött jag blev där ett tag! Dagen har inte spenderats på många mer ställen än hemma, jag har sett på tv, dator och bara vara allmänt seg. Men såna dagar får man också ha! Tyvärr tror jag att min prao inte kommer funka! Hon jag skulle vara hos har tyvärr blivit sjuk, jätte rolig timing må jag säga. Har slitit som en varg för att skaffa en till, ska ringa Jessica imorgon. Så morgondagen får helt enkelt förbli en pluggdag. Det är sjukt mycket i skolan nu det sista, så måste verkligen jobba huvudet av mig. Kanske inte riktigt av mig men försökte hitta ett starkt uttryck. Har inlämning inom: SOx2, NOx2 och det är inga lättgjorda arbeten. Eller en labbrapport men resten är fördjupning som man kan få sitta en hel dag med. Svin kul kan jag verkligen säga. Har dessutom lite matte att jobba med så jag ska inte vara rädd att dagarna inte används. I detta inlägg denna dag används också otroligt många ord, jag har väl ingen direkt förklaring men jag kan säga att jag är redigt pratsjuk! Det är nog så sjuk som jag kan bli, men för erat bästa så att ni inte blir smittade(det finns inget så kallat botemedel till denna sjukdom) borde jag kanske avsluta. Ha en trevlig kväll, jag lär skriva imorgon när jag tar en liten rast ifrån allt arbete. Adjö!

Jag har blivit duktig att få med bilder på inläggen nu. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0