Hemsk, skön, hatfull

En hemsk natt, en skönt natt som har bidragit till en hatfull situation. Natten mellan måndag och fredag hade jag hemska drömmar. Jag, Hannes, Karin och några fler(kommer inte ihåg ansiktena) var vi vid ett gammalt slott/källare och blev jagade av gamla mördare. Alltså ungefär riddare, vi gömde oss bakom en stor sten sedan kom en bil med några utav våra kompisar och så skulle dom ha picknick typ, men vi ville hellre åka hem. Ni fattar inte va? Det var ungefär det jag ville visa, man förstår inte sina drömmar. Inte denna iaf, tankarna går fram och tillbaka, hit och dit. Men men, tisdags morgonen började dessutom hemskt. En otroligt smärta fastnade mellan axel och nack/halsen. Det bara krampade och jag började faktiskt nästan gråta(mes?). Fick gå med en halsduk virad runt min hals hela skoldagen och hemmet bara lockade mer och mer. Nackspärr blev helt enkelt den dagens ord, detsamma gäller denna. Trodde att lite sömn och vila kunde släppa på besvären men nej. När jag vakna kändes det väl som dagen innan, men förut. När jag skulle göra det sista på min halsduk så blev hela nacken stel och nu bara det värker. Inte riktigt någon känsla man vill känna varje dag, får väl hoppas på att den försvinner inom kort innan jag blir tokig. Dagen igår spenderades först men lite julkapps tittande med mamma och Malin. Hittade iaf en till söte, sedan lämnade vi mallan. Efter det blev det en snabb "middag" med chicken bits, pommes och gurksak, och mamma tog kebabtallrik. Sedan träffade jag pinglan i stan, köpte en till julklapp och sedan tog vi en mysig liten fika. Pratet bara öste på, en härlig eftermiddag. Runt nio kom jag hem, då blev det prat med mamma och sedan vid tio blev det faktiskt sängen. Helt utslagen, somnade nog på en minut. Denna dag vet jag dock inte vad som kommer hända, antingen bussen hem eller till stan för att köpa linne till lucia. Har ju det traditionella lucia tåget i våran skola, annars blir det nog hem till sängen en sväng. Borde dessutom skriva några meningar på min fördjupning inom NO. Den ska vara inlämnad senast på fredag, hur lång ska den få bli? Nu måste jag faktiskt skriva lite om mitt projekt i slöjden, sedan blir det hamburgare i maten! Äntligen lite vettig mat som är anpassad till de nuvarande ungdomarna. Ha det bra, hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0