Hemma

HEMMA!



Trött och sleten, mjukisar och kent-tröjan, avklippt hår och osminkad, saknar och längtar. Allt snurrar runt just nu, kom hem vid halv tre inatt. La mej direkt när jag kom hem och hörde klockan ringa halv tio. Då var det dags att gå upp, duscha, äta och köras till frissan. Där blev som sagt håret avklippt till typ axlarna.
Men nu sitter jag här, efter en veckas längtan av bloggande. Kan ju inte direkt säga att Grekland har varit tråkigt men lite saker har ju hänt haha. Vi kom dit på måndags kvällen, på torsdagen blev vi matförgiftade! Jag spydde ett antal gånger om man säger så, mer detaljer känns faktiskt inte så värt att tillge er. Men det gick som tur var över nästa dag då vi åkte ut med båt till en grotta och massor. Riktigt roligt faktiskt :) På lördagen blev det lite kallabalik hos mej igen, först på morgonen trampa jag på en getingliknande stor flygande sak på typ 4 cm! Den bet mej i min ena tå så jag blödde, sedan efter en timma svullnade hela foten upp. Det var skillnad som en nygjord ogräddad bulle som sedan nådde toppen på gräddningens storlek i ugnen! Usch och fy fan vad det gjorde ont rent ut sagt. Kunde inte gå på två dagar, samma kväll hände dock en sak till. Vi satt och åt på en jätte mysig restaurang, med jätte god mat. Jag beställde en pizza med bara ost och skinka, as god trodde jag. Men det försvann väldigt snabbt, det var inte någon pizza. Eller jo, pizza var det ju men inte sån som jag föreställde mej. Vi skratta iaf åt den ett långt tag, det var typ pitabröds liknande botten med typ min pappas älsklings skinka men min värsta sedan var osten inte av vänligt sort heller! Men men, det var inte allt elände. Märkte nämligen senare att mitt tandsmycke hade försvunnit! Jag blev skit sur, mitt bling bling låg kanske i min mage. Inte så jätte kul tyckte jag, men imorgon ringer jag och ber om en ny tid :) Annars har resan varit skit bra, maten också. Vädret har dock varit otroligt varmt, runt 40 grader i skuggan och 34 i vattnet. Men men, det är väl det man är ute efter? På måndag kände jag faktiskt hemlängtan skölja min kropp, och det är konstigt jag säger det men. Jag längtade/längtar faktiskt efter skolan. Vet att det är skit jobbigt och blabla men jag behöver faktiskt struktur på mitt liv. Ha lite tider att passa, saker att göra, ni förstår hur jag menar? Men nu tappar jag ord och vet inte vad jag ska skriva! Ska strax se till att mamma vaknar så hon och jag kan göra ordning mitt rum lite. Pappa har ju målat det nu när vi varit borta, riktigt snyggt! Men nu tackar jag för stunden, skriver nog senare eller imorgon. Bilder kommer också någon dag jag orkar och har tid. PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0