Britney Spears

Klockan är strax fem i halv ett, och jag är vaken. Det är inte likt mig, jag brukar somna runt halv tolv och vakna runt elva nästa morgon. Men ack ack, idag kanske jag somnar en timme senare denna gång? Oftast brukar jag inte ha något att göra, så det är därför jag somnar tidigt (ta inte detta som om jag inte har några vänner, för det stämmer då inte). Det är nämligen så att när en vecka i skolan har gått, börjar jag varva ner och på helgen förvandlas jag till en otroligt trött Mathilda. Men idag, då var det något annat som höll uppe mig. Det var en "dokumentär" om Britney Spears. Vet inte hur jag ska formulera det men det handla helt enkelt om henne. Jag kan bara säga er, jag har aldrig någonsin ändrat en uppfattning så snabbt som på mindre än en halvtimma. Jag har haft samma uppfattning om henne som nog hälften av er också har/hade. För mig var hon en "psykiskt" sjuk kvinna. Alltså hon mådde helt enkelt inte bra, hon gick på droger och annat otrevligt. Men en kväll/natt/morgon som denna, har jag insett att hon mått skit pga all press. Hon kan inte gå utanför dörren förens 20 papparazzi är bakom henne, man tror själv att man skulle klarat det hur galant som helst. Att bara gå ut och låtsas som inget, verka som vanligt och leva som vanligt. Inte ge ut skvaller och annat, men tyvärr är inte livet alltid så enkelt. Kändisar lever i ett helvete, eller några utav dom och där är Britney inräknad. Jag är inget fan av henne, men nu efter detta program beundrar jag henne verkligen. En sådan stark kvinna måste någon gång få lysa, inte lysa av lögner utan hur bra hon egentligen är. Jag hoppas programet går i repris så er som missa det, kan se det. Man får inte bara en inblick i hennes liv, utan i sitt eget. Hur bra man har det, hur ofta man klagar, hur elak man egentligen kan vara emot folk. Stå på dina egna fötter är mitt ord för denna dag. Det är ett ord man borde bära ifrån sin födsel till sin död. Men nu knackar John Blund på min axel, ha en bra morgon/natt eller vad det nu är. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0