Tisdag

Dagen började med ryggont, vilket ledde till inställd powerwalk på morgonen. Gjorde istället psykologiuppgift innan jag tog mig en god frukost! Dock vid elva snåret gick det onda över och en springtur på några kilometer blev istället dagens aktivitet. Efter det tog jag mit lite frukt innan jag åkte till skolan för att ha psykologiseminarium, vilket gick suveränt!
Efter jobbet blev det mat innan jag åkte till jobbet, men fy vad tråkigt det var. Alltså, det finns ingenting att göra i ett café som är så otroligt väderberoende! Men men tiden gick och vid halv nio var jag hemma igen, så helt okej :)
Just nu sitter jag i sängen och ska alldeles strax bädda ner mig då en ny dag visar sig runt hörnet. Imorgon vankas lite olika saker, bland annat besök hos tatueraren! Hjälp... Men men jag är mer än taggad!

Känner dock att tiden bara rinner iväg, magen gör ont och illamåendet finns där. Om två veckor går jag min sista vecka i skolan, alltså tar jag snart studenten? Visst ska det bli otroligt kul och allt det där, men jag vill vara liten igen. Även om jag älskar mitt liv och är otroligt lycklig, så saknar jag tiden när jag var liten. Eller egentligen, jag vill inte bli stor. Jag vill stanna tiden och inte låta dagarna gå så otroligt fort. Vet inte varför dessa tankar ständigt finns i huvudet, för egentligen... Är det bara att jag fångar dagen och gör varje dag till en speciell dag. Det kanske vore något att anteckna och påminna sig själv om. Visst om dagarna går fort, veckorna försvinner, månaderna flyger iväg och åren går. Men, när jag är äldre ska jag se tillbaka på mitt liv med ett leende och tanken att: Jag gjorde varje dag speciell, så speciell att jag minns varje dag. Jag fångade dagarna, även om tiden gick fort, så tog jag vara på det dyrbaraste jag har, tiden.

Med det får jag säga godnatt, sov sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0