Måndag

Med röda, torra och irriterande ögon, med rosigt, varmt och fräknigt ansikte sitter jag här återigen, efter den andra dagden i backen. Och jag kan lova er alla att det var en underbar dag, fylld med solsken, underbar snö och bra backar samt bra åkning. Helt enkelt en fulländad och lyckad dag! Snön var som jag skrev underbar, igår var det ju isigt men idag hade det överstalaget smält och det var mycket bra snö för skidåkning. Kan också säga att Rännan, som är en otroligt brant backe, såsom chocken i Idre var underbar att åka! Trots 47grader lutning gick det som smort och vi åkte den inte bara en gång, utan två. Då är den bra, med tanke på att man brukar ha en stor klmp i magen, darriga ben och en rädsla när man åker. Men inte idag inte! Det gick också bra med allt som har med trix att göra, så nu har jag åkt igenom näst intill hela Funparken så rädslan är över och modet har kommit. Därför blir det mycket åkning där imorgon, dessutom är min pappa väldigt duktig måste jag säga! Han railar på de medelsvåra railsen samt hoppar han på medelhoppen. Inte illa av en 45:åring va? Tycker inte jag iaf :) Så, det är väl i stort sett min förmiddag. För vi åkte ut i backen runt halv elva, elva och kom tillbaka runt halv tre. Då serverade mamma oss oboy med grädde sen var det bara att knyta skorna och promenera till affären. Sjukt underbart väder måste jag säga! Och det känner jag i ansikten.... Det stramar och ter sig, alltså mycket sol har vart på mitt stackars ansikte, men det ska vi inte klaga på :) Imorgon kommer det förmodligen snöa en del också, i alla fall enligt prognoserna men just nu är det i stort sett klarblå himmel om man kan säga det på kvällen. Men det är iaf näst intill inga moln och en skimmer fyller himlen. Så, vi får väl hoppas. Vi har i vilket fall haft två underbara dagar så det är jag nöjd med :) Nu ska jag dock ta tag i lite Historia uppgifter sedan lägga in lite bilder från idag. Vet ej när det händer men under kvällen. Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0