Onsdag

Jag är förtillfället beroende av sommaren. Sitter och lyssnar på Martin Stenmarck, tro det eller ej men snat är det. Förra sommaren gick 9 sanningar och en lögn med Martin Stenmarck i bilens stereo. Varenda gång jag, Mamma, Karin och Malin satt i en bild på väg till stugan spelades denna skiva om och om igen. Man kan faktiskt säga att i varje liten stereo vi var i närheten av spelades hans låtar, varför det vet jag inte. Men det gav oss en sån härlig känsla, så nu när jag väl sitter här med Martin Stenmarcks låtar i hörlurarna får jag gåshud utav att jag längtar till sommaren.
Varför kan inte bara sommaren komma nu? Den är efterlängtad av många, kan knappt sluta tänka på den.
Antagligen för att varje gång jag kollar ut genom fönstret ser jag en klarblå himmel med några duttar vita moln en en skinande sol vid ett träd. Kan det bli bättre? Ja, det kan det allt. Som att t.ex sitta i båten, segla eller helt enkelt något annat. Får hoppas att efter alla "äventyr" nu i mars och april att sommaren kommer.
Får nästan tankarna att lägga mig ute på altanen och sola när jag kommer hem. Jag kanske har druckit för lite en dag som denna, eller så är jag beroende av att sommaren måste komma. Den slutsatsen får ni dra, och hoppas ni kommer fram till ett någorlunda bra svar.

Men nu får jag sluta sitta och fantisera om en underbar sommar, får ta en dag i taget. Som idag, ska bara hem och sedan ut till Torp med Malin. Måste hitta mig en jacka, är helt inne på detta nu så det får helt enkelt bli en till. Kanske det bara är jag som tycker jeansjackor är snygga, men isf får det vara så. För jag ska, jag ska verkligen ha en. Inte en sån ifrån 80-talet som är tråkig och trist, utan en snygg jävel! Vet dock inte hur mycket jag har råd att lägga på den men, har fått erbjudandet av min far att antingen få biljetter till U2 eller få jacka eller något annat.
Vet faktiskt inte vad jag ska välja, för U2 är ju ett helt okej band och enligt några experter är det sista gången dom åker till Sverige. Man kanske borde ta chansen när den ändå är här? Tycker ändå det är lite taskigt att jag ska få biljett dit som ändå kostar runt 1000 och inte ens tycka dom är så vidare bra. Men jag får spekulera om detta, har ändå till imorgon kväll på mig!
Nu måste jag fortsätta med mitt Genus-tube arbete, ska vara inne om en vecka.

Ha en bra vårdag, Puss


kära och älskade kust/stuga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0