Kratta simmar

GUD VAD DÅLIG JAG BLIVIT!
Skriver lika sällan som en kratta simmar. Har bara inte hunnit, de senaste dagarna har varit att vakna till en pipande klocka som tagit kål på mej! Helt enkelt gått upp, tagit på mej, sätt upp håret i en slarvig tofs och luggen i en fläta eller bara fast med ett spänne sedan bege sej till köket. Tagit fram en skål ifrån skåpet, tagit ut youghurten ifrån kylskåpet och tagit fram en sked ifrån besticklådan. Sedan lagt det på borden tillsammans med ett glas juice. Ätit det i lugn och ro sedan tagit en snabb titt på klockan som fick mej till panikslagen. Gått med raska steg till diskmaskinen och ställt in allt och paketen i kylskåpet sedan gått med ännu mer raska steg till toaletten! Där var det bara tanborsten som gällde, sedan hejdå hejdå till mina familjemedlemmar. Tänk på ordet familjemedlemmar för det hör man inte ofta! Sedan tagit ur cykeln ur garaget sagt fan två gånger åt alla skoskav sedan cyklat till jobbet. Efter den cyklingsturen gjorde jag inte ett jota! Blev mest att vänta på tiden om man nu kan säga så, men när jag kommit hem åt jag bara och gjorde iordning mej sedan begav jag mej till stan för att träffa alla inför Fallens dagar :) Har allt hänt många trevliga och mindre trevliga saker denna helg. Finns många tips och råd jag kan ge med av, men ett är bra inför en kväll då man tar en dusch innan man gör sej fin inför t.ex fest. Detta är framför allt för tjejer, antar att de flesta använder schampoo och balsam vid dusch, gör såhär: massera in schampot mest i hårbotten och inte för mycket i topparna. Det sliter ut håret snabbare, men om du vill bli ännu mer god vän med din frisör så kör hårt! När balsamet gäller så är det mest topparna som ska få vården. Om det masseras in i hårbotten kommer håret bli mycket plattare och volymen försvinner.
Jag säger detta verkligen som ett tips/råd, för idag blev det att försöka få något gjort med håret i mer än en timma! Tillslut blötte jag håret och tillsatte mousse som ökade volymen men då fick håret dock svårare att självtorka.
Förresten blir nog Tysklandsresan framskjuten för vädret ska komma på onsdag och sluta på söndag ungefär. Så då gäller Tjörn för hela slanten! Inte illa det, nej nej. Sol och bad, kexchoklad!
Så alla outlet butiker få stå ut tills jag kommer! Dessutom är det inte jätte långt till 18 augusti då jag drar till GREKLAAANND! Roligt att höra? Jo, jag förstod det. För min blogg kan ju vara intressant ibland, men ja.
Nu ser/sneglar jag faktiskt på en lite intressant film vid namn Kalifornia där t.ex Brad Pitt medverkar.
Den verkar inte allt för dålig, men har bara kollat på den högst två minuter dock så kanske inte ska rekomendera de än. Den går iaf på 3:an, 01:10-03:04. Så för den som läser detta inlägg just denna kväll/natt/morgon kan ju ta en titt på den.
Men nu får det nog allt räcka för idag, lovar att jag ska skriva imorgon om ni nu undra :) Isf fick ni svar rätt på hand.
PUSS


Här är iaf filmen jag prata om,
framsidan verkar ju inte allt för ointressant iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0